سرخط خبرها

ساپینتو باید صبور باشد| آینده استقلال روشن است

  • کد خبر: ۱۲۵۰۴۵
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
ساپینتو باید صبور باشد| آینده استقلال روشن است
استقلال موفق شد با برتری مقابل نساجی قدری به وضعیت خود در جدول سروسامان دهد، اما لازم است که سرمربی این تیم با چهره‌ای صبور‌تر گام به بازی‌های آتی بگذارد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، ریکاردو ساپینتو درمیان شایعات فراوان که مخالفانش می‌ساختند تا روح و روان او را تحت الشعاع قرار دهند موفق شد با ارائه فوتبالی روبه جلو بردی ارزشمند را در ایستگاه ششم لیگ برتر به دست آورد و با خیال راحت به تعطیلات پیش رو برود.

ساپینتو حقیقتا بعد از تساوی‌های پی درپی که موجب شد از صدرجدول فاصله بگیرد، به این برد نیاز داشت. بدون شک تساوی دوباره مقابل نساجی استقلال را در وضعیت بد روحی و روانی قرار می‌داد و برای ساپینتو نیز حال و هوای نگران کننده‌ای را ایجاد می‌کرد.

تردیدی نبود اگر او دوباره صحنه را با تساوی یا باخت ترک می‌کرد مخالفانش  با انرزی بیشتری به سمتش یورش می‌بردند وتلاش می‌کردند براعصابش اثربگذارد.

ساپینتو به شدت یک مربی روحی و روانی است که این خصلت را می‌شود از نوع رفتارش درکنار زمین متوجه شد و اگر استقلال با او دوباره امتیاز از کف می‌داد مشخص نبود که مرد پرتغالی با چه استراتژی مقابل خبرنگاران قرار می‌گرفت.

این پیروزی مرد پرتغالی را در یک آرامش نسبی قرار داده است، اما لازم است که همکاران ساپینتو به او گوشزد کنند که در ادامه لیگ نیز ممکن است همین وضعیت دوباره تکرار شود و استقلال در بزنگاه‌های آتی نیاز به یک مربی صبور دارد که قادر باشد از پس مشکلات برآمده و با زرنگی خاصی از میان انبوهی از چالش‌ها عبور کند.

ساپینتو درجریان بازی با نساجی بار‌ها و بار‌ها درکنار زمین نسبت به تصمیم‌های داور اعتراض کرد. او حتی در صحنه‌ای نسبت به رفتار بازیکنان حریف نیز واکنش تندی نشان داد که ادامه این رفتار نه به سود او است و نه استقلال.

استقلال یک مربی باوقارتر از لحاظ رفتاری می‌خواهد؛ مردی که به سرعت از کوره در نرود وخودش را درگیر حواشی کنار زمین نکند.

ساپینتو شاید تصور می‌کند لیگ ایران به مانند لیگ پرتغال است، اما تعدد نشریات و رسانه‌های ورزشی باعث می‌شود به سرعت رفتارش مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و برای مدیران باشگاه استقلال یک مسئله لاینحل به وجود آید؛ بنابراین لازم است که مربی استقلال در اوج خودداری گام به بازی‌های آتی که بعد از تعطیلات برگزار می‌شود بگذارد. لازم است که درکنار از بین بردن برخی ضعف‌های فنی، سرمربی استقلال روی رفتار خود نیز کار کند.

او قبل از بازی گفته بود که نا آماده‌ها باید تمرین کنند. این خوب است، اما به شرط آنکه ساپینتو نیز تسلط کافی روی رفتار خود داشته باشد و با چهره‌ای  تازه گام به هفته هفتم بگذارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->